vineri, iulie 28, 2006

Facultatea de Drept

Din ciclul "Andreea intreaba, Radio Erevan raspunde", va prezentam astazi o scurta introducere in tema "Facultatea de Drept din Universitatea Bucuresti - admitere, probleme si posibilitati post-absolvire". La fel de acutal si valabil pentru toti ceilalti interesati.

In primul si in primul rand, admiterea la Drept se da vara, in jur de 25 iulie, consta intr-un test grila cu 100 de intrebari din economie si gramatica. Anul trecut, ca si anul asta, au fost 60 de intrebari de gramatica (asta inseamna sintaxa, morfologie, vocabular - da, trebuie meditatii pentru ca asa ceva nu se face in liceu) si 40 de intrebari de economie (majoritatea de teorie, dar si cateva probleme - cea mai lejera parte). Taxa de examen este de 2 milioane de lei vechi (200 RON?). Anual se scot la concurs cam 300 de locuri la buget si 150 la taxa, nu se tine cont de nici o alta nota sau medie in afara de cea de la examenul de admitere, iar in ultimii doi ani s-au suplimentat de fiecare data locurile de la taxa astfel ca au intrat de fiecare data peste 300 de oameni. Anul asta ultima medie la buget a fost 6.5 iar la taxa s-a intrat pana la 5, deci nu e mare filozofie.

Cat priveste atmosfera din facultate, e ok daca esti o persoana mai toleranta din fire. Destul de multe fitze, destul de multi tocilari, dar una peste alta e un areal echilibrat din punctul asta de vedere. E destul de mult de invatat (cam 1500 de pagini de cursuri pe sesiune), dar daca iti place ce faci e chiar lejer. Exista, evident, multe subtilitati pe care le afli abia dupa primele examene, gen e cel mai bine sa te bagi la seria a 3-a, poti sa nu vii la seminarul cutare sau e musai sa ai prezente multe la seminarul cutare.

In primul an sunt cursuri destul de interesante:

semestrul 1 - drept civil (partea generala), drept constitutional, teoria generala a dreptului si drept roman (obligatoriu), politologie sau metodologie juridica (optional - trebuie sa alegi una din doua) si limba latina, informatica, psiho-pedagogie sau sport (facultative - poti alege una, doua sau niciuna).

semestrul 2 - drept civil (persoanele), institutii politice, istoria statului si dreptului romanesc, drept administrativ, doctrine juridice, organizarea judecatorilor, procurorilor si avocatilor (obligatorii), filozofie sau sociologie juridica (optional).

La toate astea se adauga limba straina pentru care optezi la inceput. Trecerea de la buget la taxa se face dupa un argument stipulat in contractul cu facultatea pe care fiecare student il semneaza (suma din numarul de credite al fiecarui examen inmultite cu nota obtinuta la examenul respectiv - daca e picat, se considera 0 puncte). Pentru cei cu adevarat profani, fiecare examen, in functie de gradul de dificultate, are un numar de credite. Pentru promovarea anului sunt necesare minim 30 de credite.

Oricum, fara sa vreau sa fac prozelitism, o parere personala si, evident, subiectiva, este ca facultatea asta chiar merita. Pe langa pregatirea foarte buna pe care o ofera si profesorii foarte misto, dintre care unii sunt chiar niste modele umane destul de greu de gasit in ziua de azi, atmosfera e ok, e interesant ceea ce se invata, iar perspectivele de viitor sunt destul de incurajatoare.

16 Comments:

Blogger Woland said...

depinde...dreptul roman si tgd-ul pe mine m-au ajutat sa inteleg mai bine dreptul civil. dreptul constitutional mi-a placut in mod deosebit. restul au fost ok.

sa inteleg ca si tu tocmai ai terminat primul an?

9:53 a.m.  
Anonymous Anonim said...

te referi expres la Dreptul din Bucuresti sau in general la Facultatea de Drept?
Ce perspective ai?

2:44 p.m.  
Blogger Woland said...

pai poate-mi zici si cine esti ca m-ai facut curios rau. anonimule, ma refer la dreptul de la unibuc nu in general.

8:51 p.m.  
Anonymous Anonim said...

oh goody :|
acum m-am speriat:))
deci seria a treia, tin minte. dar shhh nu mai spune, sa nu afle chiar toata lumea

5:05 p.m.  
Anonymous Anonim said...

M-ar interesa si pe mine perspectivele de dupa,ai spus ca a-sunt destul de incurajatoare. Ce carti pot folosi pentru pregatirea la gramatica?Daca poti, trimite un e-mail la sf_flavi@yahoo.com. Multumesc.

12:36 a.m.  
Anonymous Anonim said...

eu sunt anul 1 si de-abia astpet sa vad cum e. din spusele vostre nu e chiar asa de greu. Bafta tuturor!

3:28 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Apropo de profesorii - modele umane... Care sunt aceia? Eu am descoperit mai degraba modele de comportament patologic... nimic de zis de altfel din punct de vedere al pregatirii profesionale, ci doar din punct de vedere al vocatiei didactice... si al corectitudinii.

7:53 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Apropo de profesorii - modele umane... Care sunt aceia? Eu am descoperit mai degraba modele de comportament patologic... nimic de zis de altfel din punct de vedere al pregatirii profesionale, ci doar din punct de vedere al vocatiei didactice... si al corectitudinii.

7:53 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Keep up the good work »

2:54 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Poate TGD-ul e folositor, dar nu al lui Popa, care este cel mai prost scris curs din cate am vazut si , crede-ma, am vazut multe in viata mea (am mai facut o facultate).

10:16 p.m.  
Anonymous Anonim said...

M-ar interesa daca mai ai subiectele care s-au dat in anii trecuti.Eu personal nu le-am mai gasit pe nicaieri.As fi recunoscator.Adresa mea e aprundeanu@yahoo.com

6:51 p.m.  
Anonymous Anonim said...

as vrea si eu cursurile de la facultatea de drept anul 1 ....cin e mi le-ar putea da si mie???as fi recunoscatoare...sau macar orarul...mi le puteti trimmite pe adresa de mail rona@sory.com sau rona_sory...sper sa ma ajute si pe mine cineva...:)

3:28 p.m.  
Anonymous Anonim said...

inca sunt clasa a 11-a ...dar am inceput sa ma gandesc serios in a urma aceasta facultate :D .... pareri vad ca sunt si pro si contro .. banuiesc ca o sa afltu cum e defapt :)

5:08 a.m.  
Anonymous Anonim said...

eu sunt anul 3, trec anul4...e groaznic de greu, extrem de mult de invatat,iar unele materii aberante si nefolositoare.tgd-ul a fost cea m mare tampenie ever,urmata de doctrine,isdr,roman...materii care nu au nico importanta in cariera juridica sa lase repetenti?c'mon...si nu pt k nu au invatat respectivii, ci din ambitia unor anumit profesori,cred k stim cu totii la cine ne referi...in fine,una peste alta este acceptabil,dar mie mi se pare foarte greu..plus ca sunt 100 de tocialri pe milimetru,disperati care stau noaptea in facultate ca sa invete....si nu exagerez, kiar exista o sala unde noaptea se invata...dar se si copiaza pe rupte, kiar daca mai nou se promoveaza intens o atitudine corecta si foarte rigida...credeti-ma ,daca ai o microcasca esti aranjat pt toti cei 4 ani...sau ma rog, cu mici exceptii(gen ciivlul de anul 3)Am colegi care sunt zero barat,dar au promoat examene destul de grele,ca de exemplu dr reale -tratatul domnului Stoica de 1600 d pag,la kre eu am muncit unsemestru intreg, printr-un simplu telefon strategic...daaaaaaar...asta e, sa speram ca o sa se cearna graul de neghina la final:ps,nu dati la drept:)))

12:45 a.m.  
Anonymous alex said...

salut. Vreau sa ma pregatesc pt admiterea la drept, doar ca a trecut ceva timp d cand am facut ultima ora d gramatica asa ca, cunostiintele mele sunt cam vagi. Acum, rugamintea mea, daca mi-ati putea recomanda un profesor bun d gramatica care sa ma ajute pt pregatire, v-as fi recunoscator.
Merci!

6:58 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Buna! sunt in clasa a 11a si sunt din ce in ce mai hotarata sa dau la drept..insa am auzit ca ar fi concurenta foarte mare..14/15 pe loc..insemnand k se intra greu..as vrea sa stiu cat de greu e si apoi in timpul facultati cat de mult timp ai de alte activitati in afara de facultate..

4:43 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home