vineri, iulie 28, 2006

Such a dreamy future, such a crappy present.


Sufocat de caldura, m-am tot uitat zilele astea pe net dupa poze cu marea, cu plaja, cu asfintitul (apropo, sunt singura persoana pe care o cunosc care nu a facut niciodata nici macar o poza cu apusul de soare la mare) si asa mai departe. Departe de mine o dispozitie romantica, temperaturile astea nu-mi dau voie sa ma gandesc decat la cuburi de gheata pe post de accesorii romantice. Pur si simplu am constientizat faptul ca, de azi in fix o saptamana, mai exact peste 7 zile cam pe la ora asta o sa fiu la mare. Si deja ma incearca o mare, mare nerabdare...

E un pic ciudat daca stau sa rememorez ultimele 2 sejururi pe litoral. Acum doi ani am nimerit in Costinesti. O viluta aparent draguta, de fapt plina de gandaci care colcaiau non-stop, 4 oameni in camera, macar exista o baie la fiecare camera, dar apa calda era cu program, proprietareasa era nebuna si ne incuia pe-afara dupa 12 noaptea (daca nu ajungeam acasa la 12, mai intram a doua zi la 6) si tot asa. Singurele evenimente memorabile au fost betiile din White Horse si betia de legenda pe care am tras-o in Vama cu niste clujeni pe care i-am cunoscut in Costinesti, pe plaja. In rest, sinistru. Platisem pensiune completa asa ca aveam parte de 3 mese pe zi, din care prindeam una singura si anume pranzul, iar pranzul, de 2 ori pe saptamana, miercurea si vinerea, consta in preparate pe baza de soia pentru ca proprietareasa tinea post. In fine, oribil, dar pana la urma acceptabil pentru posibilitatile financiare de atunci.

Anul trecut, tot Costinesti. De data asta vila misto, proaspat construita, mobilier modern si nou-nout, baie proprie, mare, apa calda non-stop, curte interioara cu gratar, terasa la unul din etaje, sala de forta la demisol. Ce mai, superb. Pretul - modic, ceva gen 400 de mii de om pe noapte, stateam tot 4 in camera, dar de data asta camera era un apartament. Singurul inconvenient era ca baia nu era intre cele doua camere ci trebuia sa treci dintr-una intr-alta ca sa ajungi. Oricum. Cazarea, aproape ireprosabila cu exceptia unei invazii de gandaci care ne-a facut sa suferim ca n-aveam plasa la geamuri. Statiunea, insa, mai infecta decat mi-o aminteam. N-am nimic cu provincialii, Doamne, fereste!, dar astia erau prea de tot. Cohorte de tarani care veneau sa doarma in masina sau pe plaja, care la ora 11 umpleau toate terasele ca n-aveai unde sa mananci o ciorba si-o friptura decat inainte de 11 sau dupa 4, care umpleau toate discotecile de la ora 6 pentru ca primii 200 care intrau primeau un cocteil gratis si asa mai departe. 99% din terase aveau preturi gen 3 feluri de mancare (ciorba, friptura, desert + o bere gratis) la doar 100 de mii de lei vechi. Incredibil! Mi-a fost frica sa mananc asa ceva, sincer, dar nu mi-a folosit la nimic ca aveam destui bani sa mananc ceva ca lumea pentru ca nu aveam unde. Una peste alta Costinestiul a devenit a big no-no. Noroc ca l-a luat apa anul trecut, iar si mai mare noroc ca l-a luat dupa ce am plecat eu de-acolo.

Si anul asta mergem la Jupiteeeeeer. N-am fost niciodata sa stau acolo, desi chiar anul trecut am mers prin Captain Mondy's si e dragut. Adica, nu stiu, poate nu e Mamaia cu 1000 de restaurante, baruri, cluburi, terase, dar nici preturile inumane de-acolo nu pot fi. Cea mai ieftina camera de hotel pe care am gasit-o in Mamaia, fara pile sau cunostinte, ca un turist obisnuit, facea nici mai mult nici mai putin de 1.800.000 lei vechi fara mic dejun la un hotel undeva in zona Iaki, dar un pic mai spre sosea (adica nu intre primele hoteluri, care dau chiar in faleza). Mie mi se pare enorm, nu neaparat pentru ca ar fi un pret extrem de mare, ci pentru ca niciodata in vecii vecilor intr-un hotel de 2 stele anonim nu-ti vor fi prestate servicii care sa valoreze acesti bani. In Romania, dupa parerea mea, putine hoteluri iti ofera servicii si conditii care sa merite, sa spunem, 80-100-120 de euro pe noapte, insa alea de obicei cer de 2-3 ori pe-atat. Sigur, ma refer la camere duble obisnuite, nu la apartamente prezidentiale sau mai stiu eu ce. Oricum, preturile sunt aberante, hotelierii isi bat joc de oameni, iar oameni sunt prosti ca se duc pentru ca daca nu s-ar duce nimeni, s-ar mai schimba situatia. Da, sunt ofticat pe faza asta.

Pana vineri mai trebuie sa suport insa caldurile astea infernale. Si trebuie sa dorm cu geamul inchis pentru ca in fata blocului e un mic spatiu verde in care se aduna mii de insecte. Iar gandacii zburatori cu multe picioare si insectofobia mea just don't mix. Asa ca sunt deja 4 sau 5 nopti de cand ma culc la 3-4-5 dimineata, insa mi-e imposibil sa dorm pana mai tarziu de ora 12 pentru ca, evident, e vara in Bucuresti, motiv pentru care de fiecare data cand se schimba culoarea semaforului in intersectie trebuie sa aud claxoane prelungi si injuraturi suculente, plus ca se schimba si niste borduri pentru a treia oara in ultimele 18 luni, iar ciocanele alea pneumatice mai degraba scobesc in nervii mei decat in trotuar. Ah, si sa nu uitam zecile de masini de salvare, politie sau pompieri care trec zi de zi cu girofare si sirene de zici ca ii prinde sfarsitul lumii din urma.

E foarte enervanta vara in Bucuresti. Noroc ca plecam la mareeeeee!

6 Comments:

Anonymous Anonim said...

Umm, stii, don't wanna ruin your "mergem la mareeee" mood, dar eu am auzit pe la niste stiri cum ca or sa vina niste ploi starting next weekend... :D
Ok, it's gonna be sunny & hot, I'm just envious :p Cuz there's no mare for me, this year.

3:33 p.m.  
Blogger Woland said...

Nu conteaza, daca ploua bem, dar tot mergem la mareeee!! tee-hee.

De ce nu mai mergi la mare? Vrei sa te cazam la noi? *wink*

11:05 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Why, that is so considerate of you! *wink you back* :)

Umm, la anul sigur o sa merg. You guys have fun! ;)

2:55 p.m.  
Blogger monsoux said...

Cat despre poze cu apusul la mare... pentru ca la noi la mare , de pe mal, nu poate decat rasaritul, de aia! Apusul eventual in lac, la Mamaia. Zic si eu.

2:37 p.m.  
Blogger Woland said...

meh, apus, rasarit, tot cu portocale in apa e. tee-hee.

11:25 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Best regards from NY! http://www.soccer-cleats.info nude gay stories wickones free adult goodies free teens sex stories Fioricet poctyre Free big gay men dick videos

1:16 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home