miercuri, ianuarie 17, 2007

Miscellaneous ep. 2

Cica s-au pus pe net subiectele pentru BAC-ul de anul asta, 100 de variante la fiecare materie. N-am apucat inca sa ma uit pe ele pentru ca site-ul era mort aseara, dar inteleg ca sunt grele. Mi se pare aberant ca cei de la Minister se asteapta sa scada procentul elevilor tocilari, care vin cu eseurile invatate pe de rost de-acasa (ma rog, de la meditatii) din moment ce acum stiu exact ce au de memorat. Poate doar din cauza ca sunt asa multe sa fie mai dificil, dar incep sa am dubii. Insa ceea ce e cu adevarat amuzant e ca Romania apare din nou ca o tara a extremelor nesanatoase. In anii trecuti promovau 70% din absolventii de liceu, care pe pile, care pe toceala, care pe spaga, putini pe bune. Dar promovau ceea ce mie mi se pare un procent rezonabil. Scandalurile ieftine si presa ahtiata dupa scandal si panarama se pare ca l-au montat pe tovarasul ministru Lighean impotriva liceenilor romani si vrea sa pice. Cat mai multi. Toti! Sa nu mai fie picior de elev cu diploma cu nota mare in tara asta. Stau si ma intreb de ce. E genul de masura de un cretinism aberant si feroce in care cineva se asteapta sa schimbe ceva la varf si totul sa mearga bine si in rest. Sunt subiecte mai grele si, cel putin teoretic, cine nu invata pe bune nu promoveaza. Dar unde sa inveti pe bune daca profesorii sunt aceleasi lichele ca si pana acum? Cine sa-ti explice la scoala cand profesorii nu vin la ore, dar te invita, in schimb, la meditatii? Cum sa capeti deprinderile de lucru si de invatare necesare pentru examenele astea si pentru cele inca si mai grele din facultate daca profesorii nu-ti pretind nimic decat cadouri, atentii si protocol de BAC? Astea sunt intrebarile la care tovarasii si tovarasele din EDU.RO ar trebui sa gaseasca raspunsul inainte sa-i terorizeze p-astia mici cu aberatii de subiecte. In fond, daca tinerii nu iau BAC-ul, intra in campul muncii si pleaca la constructii in Italia. Dar ei raman aici si se balacesc in mocirla pe care ei insisi au creat-o. Stau si ma gandesc cine pierde la afacerea asta...

Si, apropo, mi se pare mie sau asta e cel mai penal ministru al educatiei pe care l-a avut Romania vreodata? Adica, totusi, tine de scaunul ala de ministru ca de urna cu cenusa maica-sii. Penibil. Emigram si noi odata? Ca tot suntem tineri, ce sens are sa mai pierdem vremea p-aici, asteptand ca pensionarii astia sa-si schimbe tabieturile, sa nu mai fie habotnici si sa-si invinga tarele si anacronismele?!

5 Comments:

Blogger I said...

daca prindem bursa sau ne plateste tata:)) emigram.....daca nu ,vom inghiti in continuare mizerrile d-lui ministru ,ale noului cod rutier[alta faza penala;)],pana cand ne vom acomoda (sau nu ,io una nu)....bacul ,o da... ,bacul -sa-l trec -5 sa iau la toate si e okay ,caci am renuntat de mult la perfectionismul scolar k nu am cu cine .....meditatiile si TOCILARII RULESTE ,fruntea sus ,k maine va fi mai rau;]

1:58 p.m.  
Blogger Woland said...

trebuie sa ai media 6 ca sa iei BAC-ul. eu asa stiam.

6:21 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Da, 6 trebuie.Eu imi fac griji doar la matematica, unde nu stiu absolut nimic.In rest, la romana, engleza, economie, biologie ar trebui sa ma descurc cu ce stiu si cu ce mai invat pana atunci.

8:05 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Eu eram mai sus. :)

8:05 p.m.  
Blogger Woland said...

succese tuturor care dati anul asta. eu am scapat de grija asta. dar e inca un motiv pe lista de motive de plecat din tara a tanarului roman.

8:15 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home