luni, februarie 19, 2007

10 pentru tanarul roman (1)

10 romane straine pe care, dupa parerea mea, orice om ar trebui sa le citeasca macar o data in viata.

1 ) F.M. Dostoievski – Demonii (pentru ca prezinta abisalitatea spiritului uman intr-o maniera unica si inegalabila)

2) Thomas Mann – Muntele vrajit (pentru ca crestinismul inseamna comunism)

3) Vladimir Nabokov – Ada sau Ardoarea (pentru ca senzualitatea nu cunoaste varsta)

4) Haruki Murakami – La capatul lumii si in tara aspra a minunilor (pentru ca imaginatia orientala nu poate fi decat rareori ajunsa din urma de cea occidentala)

5) James Joyce – Ulise (pentru ca omul isi deduce framantarile absolute din detalii atat de banale)

6) Mihail Bulgakov – Maestrul si Margareta (pentru ca pana si Satana e neputincios in fata energiei spirituale infinite a iubirii)

7) Herman Melville – Moby Dick (pentru ca altfel n-am intelege cum salbaticia mimeaza, de fapt, domesticirea)

8) Leonid Andreev – Jurnalul Satanei (pentru ca Diavolul e mic copil pe langa Om)

9) Truman Capote – Mic Dejun la Tiffany (pentru ca este experienta absoluta a nimicului, incomparabil mai buna decat The Catcher in the Rye)

10) Franz Kafka – Castelul (pentru ca fiecare dintre noi traieste, uneori, intr-un sat inzapezit si absurd)

5 Comments:

Blogger I said...

Doar pe 3 le-am citit ...e de bine,i've got refreshments=] ...numarului 6 ii trebuia acordat macaaarr locul 2...to be continued..

5:51 p.m.  
Blogger Woland said...

asta nu e neaparat un clasament. e, mai degraba, o lista.

8:37 p.m.  
Anonymous Anonim said...

mersi

9:24 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Eu n-am citit două dintre romane (dar i-am citit pe autorii lor cu alte ocazii) şi n-am putut citi unul dintre ele oricât am vrut (şi ăla NU era Muntele Vrăjit...) Vreau să remarc doar câteva performanţe ale listei tale: nu ai pe listă nici un autor de sorginte latină (francez, italian, spaniol), nu ai nici un autor sud-american (!) şi toţi cei de pe listă sunt morţi demult (cu excepţia japonezului). Interesant.

2:53 p.m.  
Blogger Woland said...

sa spunem ca e o incursiune printre clasici. si lista nu e catusi de putin obiectiva. sunt pareri personale. ce pot sa punctez e ca mi-ar placea sa stau de vorba cu cineva care a citit cartile astea. si cred ca fiecare dintre ele te poate imbogati ca om.

9:03 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home