joi, iulie 06, 2006

Miting

In aceasta duminica sunteti cu totii asteptati la una din putinele initiative constructive pe care le-am vazut in ultima vreme. Spuneti NU distrugerii unei zone a capitalei atat de bogata in istorie. Spuneti NU dezinteresului pentru monumente arhitectonice ce au starnit invidia Europei intregi la data la care au fost construite. Spuneti NU abandonarii lor unui pustiu de inox si sticla.

Poti sa contribui si TU la acest demers. In speranta ca un cuvant sau un gest al fiecaruia poate ajunge sa conteze in Romania anului 2006, poate schimba decizia unor reprezentanti ai puterii care uita ca NOI i-am ales si reprezinta interesele si dorintele NOASTRE, alatura-te acesteri initiative. E momentul ca si oamenii de rand sa aiba un cuvant de spus!.

CITESTE AICI despre ce e vorba exact si despre modurile in care poti si TU sa contribui. Transmite acest mesaj catre toti prietenii TAI, printeaza flyer-ul de mai sus si distribuie-l prin oras. Depinde numai de TINE sa faci aceasta initiativa sa functioneze si sa aiba efect. Numai TU poti da cuvintelor si faptelor tale un sens si un efect. Te asteptam acolo.


Later Edit

Citind comentariul lui Tudor, simt nevoia sa ma explic intr-o oarecare masura. Singurul motiv pentru care am ales sa ma afiliez la aceste demers n-are a face nici cu detaliile arhitecturale propriuzise, nici cu modul in care actuala configuratie a pietei pune in valoare cladirile respective si istoria lor si nici macar acuratetea cu care se intampla asta. Nu m-am preocupat nici de impactul asupra mediului, dimensiunile pur estetice ale problemei sau, stiu eu, interese, eficienta sau progres.

Singura chestie care m-a determinat sa pun asa ceva pe blog-ul meu a fost urmatorul FAPT (nu senzatie, nu sentiment, ci FAPT): de ani de zile oamenii din Bucuresti aleg reprezentanti. Primar, consiliu local. De ani de zile acesti reprezentanti iau decizii care ne afecteaza vietile. Ne modifica drumul spre serviciu, ne modifica locurile in care ne parcam masina. Ne modifica strazile pe care avem sau nu avem voie sa circulam, locurile pe unde avem sau nu avem voie sa trecem. Ne modifica locurile in care ne plimbam, in care ne place sa mergem la cumparaturi. Daca azi stau pe o banca si fumez o tigara, maine banca nu mai e acolo. Ei FAC lucruri in numele nostru, care ne influenteaza noua vietile intr-o mai mica sau mai mare masura, fara sa ne intrebe.

Nu-mi pasa in mod deosebit de aspectul Pietei Revolutiei, de mamutii de inox si sticla care vor acoperi Ateneul si de alte asemenea chestii. Nu sunt un devorator (la propriu) de istorie, nu i-as da foc celui care scuipa distrat/iritat pe treptele Palatului Regal. Dar ma irita la culme faptul ca oamenii care traiesc pe banii MEI, care ocupa locul pe care il ocupa datorita MIE, care se bucura de privilegii pentru ca EU i-am votat, care circula in masini cu girofar, stau pe scaune din piele, beau cafea Lavazza, toate cumparate din banii MEI, nu au bunul simt sa ma intrebe daca sunt de acord cu rahaturile pe care vor ei sa le modifice/construiasca/darame de azi pe maine.

Nu ma intereseaza altceva decat ca acei indivizi imunzi sa aiba decenta de a-mi cere parerea atunci cand aduc modificari radicale ecosistemului in care EU traiesc, muncesc si produc ca sa-i finantez, implicit, pe ei. Poate sunt de acord, poate nu. Poate le voi permite, cu magnanima condescendenta, sa-si duca la capat furtisagurile lor meschine si planurile de inavutire. Poate le voi refuza dreptul la un beneficiu nejustificat si nejustificabil. Este un privilegiu AL MEU pe care mi-l confera calitatea de cetatean platitor de taxe aflat in deplinatatea drepturilor si libertatilor mele. Este privilegiul de a putea spune "nu" celor ce au sarcina de a ma reprezenta. Este singurul mod in care ii pot cenzura, in care ma pot asigura ca interesele mele si ale comunitatii din care eu fac parte sunt respectate si protejate cu prioritate fata de interesele lor. Si atunci cand delasarea, dezinteresul, aroganta sau lenea lor ma priveaza de acest privilegiu, ma revolt.

E simplu. Ne vedem acolo. Poate e nevoie de o noua "golaniada" ca sa-si mai revina, desi cred ca putini sunt aceia care au suficient sange "acolo" incat sa repete acea demonstratie de curaj, patriotism si simt civic.

3 Comments:

Blogger theTudor said...

dear woland, te rog sa nu iei chestia asta in vr-un fel rautocios, dar opinia mea profi (and i rili dont want to brag here) e ca nu e asa de meritoasa petitia, si ca dupa manifestatie o sa se faca ceva mai rau decat aveau de gand. si ca actuala configuratie a pietei nu este perfecta si nu reflecta neaparat adevaru istoric. nu zic ca solutia lor e perfecta, dar this thing goes deeper,adica regardless de interese si posibile aranjamente, exista some valid things in all this . dig deeper.

11:14 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Dragă Tudore, să ştii că MIE nu-mi place cum va arăta şi sunt alţi (mulţi) bucureşteni cărora NU le place cum va arăta şi faza e că NOI locuim oraşul şi nu o castă de arhitecţi care fac ce au chef "pentru binele suprem".

Dacă e cum zici tu, this thing which goes deeper... de ce nu ştiu oamenii de el? E un arhi-secret?

Întâi lucraţi la PR, apoi lansaţi proiecte, regardless de interese şi posibile aranjamente.

Ah - and a note - mai bine faceţi parcuri şi nu clădiri de 20 de etaje care "stau prost acolo".

12:20 a.m.  
Blogger Woland said...

now boys, don't start a fight please.

12:24 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home