marți, februarie 20, 2007

Prima oara

Astazi am avut o experienta inedita la un curs care se anunta foarte plictisitor. O profesoara de la facultate, al carei nume nu cred ca prezinta importanta, a recunoscut in fata unui amfiteatru plin ca in timpul sesiunii a primit telefoane si interventii de la diverse personaje care ii cereau sa favorizeze un student sau altul la examen. Stiu ca nu e ceva nou sau ceva nemaiauzit ori de necrezut. Insa este prima oara cand aud un profesor recunoscand asta sincer si, in acelasi timp, acuzandu-i pe cei care recurg la astfel de subterfugii de imoralitate, lasitate si impostura. Prin atitudinea sincera pe care a avut-o si prin modul foarte uman si onest in care a purtat discutia, doamna in cauza m-a impresionat. Mi-a aratat ca exista oameni care vad dincolo de furt, minciuna si impostura, care nu "pun botu' " la orice manevra, care inteleg sa caute valoarea unui om dincolo de ceva atat de susceptibil de a fi falsificat cum este o nota. Daca toti profesorii ar fi asa, probabil ca invatamantul romanesc ar arata cu totul altfel. Dar chiar daca nu sunt, raman cu satisfactia de a vedea in jurul meu, timp de o ora, cateva chipuri vinovate, ingrozite de faptul ca, in gluma, numele lor ar fi putut fi facute publice si umilinta totala le-ar fi batut la usa.

5 Comments:

Anonymous Anonim said...

Foarte tare..Drept, anu 2, sa inteleg? Nu de alta, da eram de fata..Asa cum am fost de fata si cand un temut seminarist din anu 1 (citez: "daca nu invatati 10 ore pe zi incepand de acum, nu luati examenul") incerca sa justifice la telefon de ce nu poate sa dea mai mult de cinci unuia care nu a scris nimic la examen....Intradevar....daca vroiam sa cautam drepatea, trebuia sa dam la filosofie, nu la drept..

11:57 a.m.  
Blogger Woland said...

LOL da, drept, anul 2. m-a uns pe suflet faza. stii cum se spune, if you want to get fucked, go to the courthouse, if you want justice, go to the whorehouse.

de asistentul ala nu imi amintesc, se poate sa fi chiulit la ora aia. dupa cum suna, pare a avea legatura cu Romanul :)

poate faci cumva sa te prezinti, mi-ar placea sa aflu cine ma citeste.

2:24 p.m.  
Anonymous Anonim said...

eu l-am auzit p seminarist pe hol...cand asteptam sa ni se dea notele la examen (roman, normal)..ma indoiesc k ar fi vorbit asa tare si explicit, daca ne-ar fi vzt..Pana la urma, are o imagine de "cel mai rau seminarist" de pastrat..
Eu am dat din blog in blog peste al tau.Probabil nu te cunosc.Sunt d la seria 2.Numele meu e Monica.

10:24 p.m.  
Blogger Woland said...

sunt multe Monica la seria 2. cred. poate ajungem sa vorbim candva, eventual pe mess. am un ID pe-aici.

si, apropo, Jean Andrei FTW!

11:55 p.m.  
Anonymous Anonim said...

E... uite eu la facultate nu am vazut astfel de profesori, poate si din cauza ca nu prea ajung la cursuri... Dar pot spune ca am cunoscut si eu o profesoara in liceu... profa de mate... foarte corecta si culmea nu era placuta de nimeni tocmai din acest motiv... Si uite asa intr-o clasa de 30 de elevi... maxim 3 eram pro iar restu contra profei...

8:05 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home