joi, decembrie 27, 2007

Post-Orgasmic Chill

N-are neaparat legatura cu Skunk Anansie, dar e exact starea pe care o am acum. S-a consumat inca un Craciun, inca o frenezie extatica a cumparaturilor ne-a ridicat parul de pe ceafa, orasul a fost complet blocat timp de doua zile apoi complet pustiu timp de alte doua zile, s-a repetat cap-coada acelasi ritual hipnotic, desi agresiv, din fiecare iarna.

M-am simtit mereu incapabil sa fac ceva in perioada asta. Ceva, orice. Am mancat mult, am baut mult, am fumat mult si atat. Ca-n vacanta. Am descoperit, daca mai era nevoie, ca televiziunea nu e o scoala, ca imi place sa ma plimb seara prin ceata desi imi face foarte rau, ca vecinilor mei nu le plac oamenii care se opresc in mijlocul strazii cu o tigara atarnand in coltul gurii si incearca sa ghiceasca prin ceata contururile caselor, ca familiile numeroase sunt mai distractive decat restul.

Constructorii au niste superstitii foarte ciudate. Uneori zidesc biblii in peretii caselor. Alteori se semneaza sau lasa alte mesaje pe pereti inainte sa lipeasca tapetul. Crezi ca daca dai o fuga pana in baie si smulgi cateva placi de faianta ai putea gasi un fragment din viata tipului care a lipit-o acolo? Ce sanse sunt ca faiantarul tau sa fi avut ceva de spus, ceva de lasat in urma pentru posteritate? Te duci sa te uiti? Aberant paragraf, nu?

De ce faci tot ceea ce faci? Pentru bani? Self-improvement? Ca sa impresionezi gagici? Te-ai gandit vreodata cum ar fi sa fii nemuritor? Not in the "Duncan McLeod" sense of the word, in the "Albert Einstein" sense of the word. Ai zice ca cine n-a auzit de Einstein e un tampit. Un om lipsit de cea mai vaga urma de cultura. De ce? Pentru ca Einstein si-a castigat nemurirea, privilegiul ca numele lui sa se afle pe buzele tuturor chiar si la zeci de ani de la moartea lui, iar noi ne-am castigat dreptul de a-i face cretini pe cei care n-au auzit de el. Prin faptul ca stim cine e si ce vrea Albert Einstein, suntem cu atat mai buni fata de ceilalti care nu stiu. Right? Wrong? Vrei sa fii ca el intr-o buna zi? Vrei ca un copil sa-si ia un sut in cur de la colegii lui de clasa pentru ca n-a auzit de tine? Vrei ca o femeie sa fie parasita de sotul ei pentru ca habar n-are cine esti si ce faci? In cazul asta, bombonel, "Good morning, starshine, the Earth says hello!".

And a Merry Christmas to you, too.

3 Comments:

Anonymous Anonim said...

chestia cu zidarii care lasa in urma ceva ai imprumutat-o din jurnal a lu' nea palahniuk?:D
si an nou fericit, sa nu uit:)

8:41 p.m.  
Anonymous Anonim said...

vorba aia: Good Things Don't Always Come :p

11:06 p.m.  
Blogger Woland said...

@muffin
yah, cea mai buna carte pe care am citit-o in ultima vreme...an nou fericit si tie :)

11:08 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home