marți, februarie 24, 2009

Concluzii

Mai sunt vreo 3 luni si se termina. Facultatea. Departe inca de clipele spumoase in care diverse arame se dau pe diverse fete, e totusi un moment bun pentru niste concluzii.

Generatia careia acum cativa ani toata lumea ii plangea de mila numind-o "generatie de sacrificiu" a crescut si s-a transformat intr-un mutant social cu coate ascutite. Moralisti perfecti care nu rateaza nicio ocazie sa-ti dea la gioale, fiinte parsive care te mint cu zambetul pe buze, oameni de un egoism maniacal si de un snobism sinistru. O haita de twenty-somethings fara identitate, fara valori si fara individualitate, toti studenti la aceeasi facultate - la teatru.

In panteonul actorilor care se pregatesc sa ia viata in pula sau in piept gasesti toate mastile posibile.

Baiatul de familie buna, care si-a construit succesul pe numele, prieteniile si reputatia stramosilor, combinate cu propria lui vocatie scatofagica. La apogeu, cu sacii in caruta, nu mai da buna ziua nimanui care nu-i poate sprijini in vreun fel (de preferinta, pe sub tejghea) aspiratiile fabuloase. De-acolo, din turnul lui de fildes, lumea se vede mica si neinteresanta. Pentru ca daca nu poti sa arunci si tu o mistrie de mortar la temelia carierei mele stralucite, poti sa-mi sugi pula.

Fata imbogatita recent, postdecembrist, eventual, lipsita evident de gratia si modestia care vin la pachet cu averea de traditie, definitia egocentrismului si narcisismului, care isi terorizeaza anturajul cu discutii infinite despre genti si accesorii si a carei nelamurire profund existentiala este ce culoare vor avea chilotii pe care-i va purta la balul absolventilor. Un adevarat monument. Angoasele unuia, caterinca altuia.

Baiatul din sistem, cu mama si tata bine infipti in fotolii confortabile de piele, al carui viitor nu mai ascunde niciun mister, a carui existenta e lipsita de visuri, sperante sau indoieli pentru ca el a primit baremul de corectare inainte de foaia cu intrebari. Poate cel mai trist personaj dintre toate, se vede in fiecare dimineata cu un pas mai aproape de ceea ce altii i-au spus ca este viitorul lui de succes, in care isi va manca rafinat biscuitul cu caviar si, eventual, va da o muie plictisita fetei de mai sus.

Rebelul sau rebela, care detesta pe toata lumea, care e mai presus de mizeriile astea, care nu se lasa tras(a) la fund si care, ironic, priveste pe toata lumea de sus, la fel ca si cei dinainte. Doar ca din alte motive. Din boxele ei rasuna manele, in loc de Mozart, limba lui pipaie vodka, in loc de coniac frantuzesc. Si se mandreste cu asta. Discursul lui sau al ei e asezonat frecvent cu cate-o pula, o pizda sau un fut. E mai bun decat toti ceilalti pentru ca nu-i pasa de eticheta. E o vaca.

Pitipoanca si cocalarul, probabil ca n-au nevoie de vreo prezentare. Se casatoresc. Sau daca nu se casatoresc, oricum se vor iubi la infinit in dedicatii pe Taraf TV. 'nuff said.

Si-apoi sunt restul. Anonimii, amorfii, nestiutii, originalii, nerostitii. Incapabili sa-si construiasca o carcasa adecvata, sau satui de asa ceva. De luni pana vineri, poarta cravata. Sambata noaptea, fumeaza un joint, rad 4 beri si danseaza pe masa pana dimineata intr-o bodega obscura. "La rochereala".

Unul singur ne intereseaza in momentul asta, unul care si-a gasit jumatatea mai buna lipita de un stalp cromat, pierduta intre sticle goale de bere, amintiri si povesti cu "a fost odata". Unul care nu vrea altceva decat sa mai amane putin momentul cand va fi om mare, va fute numai misionar si va plati impozite. Unul care s-a saturat sa fie amabil pentru ca asa-i frumos, care vrea sa shinsteasca jin si sa se imprumute de tigari. Unul care prefera sa uite. Ploaia care va cadea, pacatele toate i le va spala.

Si ca vorbeam de concluzii. In 4 ani, am invatat un singurul lucru: tacerea e de aur. In rest, cum zicea acela, aproape tot se iarta, dar nimic nu se uita.

17 Comments:

Anonymous Anonim said...

Te contrazic, cei din asa-zisa "generatie de sacrificiu" sunt trecuti azi binisor de 30 de ani, nu mai au 20 si ceva.

8:50 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Ti-am descoperit blogul recent si…probabil ca esti obisnuit cu astfel de aprecieri, poate chiar satul de ele, insa nu ma pot abtine sa iti spun ca esti genial…ai reusit sa - ti creezi un alter ego care nu cred ca va inceta vreodata sa uimeasca…felicitari pentru ceea ce esti sau pentru ceea ce pari a fi…scrii foarte bine si oricat de ocupat o sa fii dupa ce termini cu facultatea sau mai stiu eu cu ce, sa nu uiti sa-ti continui treaba pe aici…

10:29 p.m.  
Blogger rogue said...

that's it.you and me.OSIM,first thing in the mornin:))

10:32 p.m.  
Blogger Woland said...

generatie de sacrificiu li se spunea alora care faceau obiectul experimentelor ministerului educatiei. capacitate, nebunii de-astea. mai dinapoi, nu-mi amintesc. oricum suntem cu totii generatii de sacrificiu.

11:13 p.m.  
Blogger Cârtiţoiu` said...

Vrei să vezi cum îi cu generaţia de sacrificiu? Hai să povestesc:
- capacitate+admitere la liceu, la pachet...că deh...prima generaţie...
- manuale alternative = nici dracu' nu mai ştie câţi bani s-au dus pe ele inutil...
- bac grilă (O idee foarte bună, da'...s-a renunţat la ea după anul fatidic 2003 = nişte note de toată pleazna)
Concluzie: am dat admitere la facultă. Singurul lucru bun.


Cât despre growin' up...pass me a toy că cine naiba vrea să şi crească. Numa' dereglaţii mintal...Am fost acuzată de copilărie şi imaturitate, plus (my favourite!) că prea le ştiu eu pe toate, adică mă dau deşteaptă (dacă cumva te uiţi pe blogu' din dotare, să ştii că nu acolo...în viaţa reală)...Şi, când zic "acuzată", nu e deloc un sens pozitivo-comico-ironico-bun. Era ceva de genu' "Grow up!"
Am 25 de ani (mai un pic) and proud of it! Şi mă simt de câţi ani am eu chef. Nicidecum nu-mi ASUM vârsta şi nici n-am de gând.

P.S. Mersi. Am defulat şi eu un pic.

2:42 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Hey hey! There is one more category. I-ai uitat pe cei care s-au enervat de toate mizeriile de mai sus si au plecat. Or fi plecat la cules capsuni, la cules educatie vestica, la cules bani multi pe slujbe de secretariat sau cules bani putini pe cercetare in domenii inexistente acasa. Poate ca nu ii gasesti pe strada sau la concerte in Vama, dar foarte posibil sa ii auzi peste cativa ani sau sa-ti faca competitie pe piata muncii din Romania. Oricum, au patimit aceleasi experiemente educationale si aceleasi batai de joc morale. Nu merita exclusi ;)

1:13 p.m.  
Blogger Indelible Bonobo said...

"rad 4 beri" - cu "a" din "roman"? :)

4:41 a.m.  
Blogger Woland said...

cu "a" din "a fost odata"

@Julesie
aia nu mi-s colegi de facultate. si "cele de mai sus" nu-s mizerii. sunt oameni.

7:46 a.m.  
Anonymous Anonim said...

...nu ii numesc pe ei mizerii. Jesus, who would do that? Ma refeream la toate circumstantele care au facut generatia noastra "de sacrificiu".

1:33 p.m.  
Blogger iosif bogdan said...

bun!

4:15 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Daca faci referire strict la partea educationala, atunci da! Si ma pot declara norocos ca pe mine si ai mei s-a facut un singur experiment (fericit): am scapat de treapta a II-a in liceu. La 1-2 ani dupa mine a inceput balamucul din care n-am mai inteles nimic.
Eu vorbeam global, de experimentele economice, sociale si politice ale anilor '90. Nu stiu daca varsta va permite, dar eu imi aduc aminte perfect de discursul lui Emil Constantinescu din balconul Universitatii in noiembrie 1996 cand declama: "Nu vor mai exista generatii de sacrificiu!" si toti eram fericiti. Haida de! Pe langa a fi fericit, eu mai eram si cazut pe spate pentru ca eram cu o gagica in pat in seara aia. :))

7:52 p.m.  
Blogger Indelible Bonobo said...

"cazut pe spate"?
personal, prefer doggie style. parerea mea.

7:55 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Cat ma sperie gandul ca asta o sa ajung si eu ...

8:00 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Eram cazut pe spate pentru ca eram la tigara de dupa; doar nu-ti inchipui ca am ascultat discursul surprins in "coitus captivus".

7:39 p.m.  
Anonymous Anonim said...

ma! voi traiti metaforic. woland, te-ai tuns? asteptam ocazia sa incerc si io replica asta.

mbine, nu ma baga in seama. iarasi sunt in starea post-videouri idioate. dar buna ideea ca poti bea suc cu pizde lirice. sau bere. bem in numele legii :)over and out.

5:44 p.m.  
Anonymous Anonim said...

:)

un singur aspect care nici n-are legatura cu nucleul txt-ului, insa de care vreau spun:

"lipsita evident de gratia si modestia care vin la pachet cu averea de traditie"

io as zice ... "care POT sa vina cu averea de traditie" :) nu e o regula sa fie asa
vezi-l pe blogerul tanar politician afacerist cu avere mostenita de mai multe generatii deci de traditie Mihnea Georgescu :), ca sa vezi ca nu e obligatorie "gratia si modestia", pe care de altfel el le striga in gura mare:)...deopotriva cu nobletea:)

eu cred ca e mai probabil sa fie duse mai departe de educatie sau de caracter...iar acestea cred sunt sporadice, netinand cont asa mult de gradul de bogatie cumulat si intins pe mai multe generatii

4:17 p.m.  
Blogger I said...

Buna (si aproape exhaustiva) clasificarea...nu am mai citit blogul de multa vreme...ce faci dupa facultate?ramai in Romania?

1:32 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home