joi, ianuarie 22, 2009

Compliment

Te respect pentru ca esti o doamna. Esti demna si nobila si eleganta si nu pot decat sa ma plec inaintea ta. Te privesc cu sfiala pentru ca stiu ca esti un alt fel de fiinta dintr-un alt fel de lume. Cand imi spui ca vii de pe Venus, iar eu de pe Marte, te privesc cu neincredere, dar nu indraznesc sa te contrazic pentru ca am inteles de multa vreme ca tu stii lucruri pe care eu nici macar nu le banuiesc inca.

Esti frumoasa si ezit atunci cand te ating de teama sa nu te spargi sau sa nu dispari ca un vis. Fantasma a neputintei mele, o singura miscare necugetata si te-ai face nevazuta pentru totdeauna! Vorbesti putin si apasat, pentru ca vorbele tale atarna greu si nu rasuna niciodata in zadar. Iar eu am invatat sa tac si sa ascult, pentru ca rar se intampla sa merit sa te aud si inca si mai rar sa te inteleg. Ma ascund de privirea ta pentru ca, oricat ai incerca sa mimezi blandetea, ochii tai se uita prin carnea mea direct in toata negreala sufletului meu. Si ma simt mic si dezonorat. Nu-i chip sa fentezi inevitabilul, femeie, si iti sunt recunoscator ca m-ai invatat asta.

Iti vorbesc cu modestie si politete, asa cum se cuvine. Asezonez fiecare expresie cu un zambet sau o atingere tandra. Privirea mea abia iti mangaie pleoapele, pentru ca esti mult deasupra indraznelii exaltate de a te privi direct in ochi. Iti aduc flori si bomboane si tot felul de mici traznai care stiu ca-ti plac, orice pentru un zambet care nu inceteaza sa ma zguduie din temelii. Sunt maruntisuri, e drept, si abia daca reusesc sa creeze iluzia unei intimitati, dar si tu stii ca, uneori, iluzia asta e tot ce ne ramane.

Nu e zi pe care sa n-o incep cu gandul la tine si nu e noapte in care sa inchid ochii si sa nu te vad. Imprimata pentru totdeauna pe interiorul pleoapelor mele. Au fost si altele inaintea ta si poate vor mai fi si altele dupa tine, dar din tot acest palimpsest de imagini tatuate, chipul tau e cel mai clar conturat. Stii, tu, femeie, ce inseamna toate astea? Stii, tu, femeie, ce inseamna sa intelegi, si inca atat de timpuriu, ca Platon avea dreptate? Ca suntem jumatati schioape si ciunge care-si petrec existenta cautand si care rateaza nemurirea pentru ca nu-s intregi?

Si tu stii toate lucrurile astea. Stii unde esti tu si stii unde sunt eu si stii ca, desi ajungem unul la altul doar cu un gand sau cu un spasm, ne desparte o infinitate. Stii ca sunt al tau, iar tu, in ciuda marunteniei mele, tot a mea esti. Da' sper ca stii si ca, daca ma superi, te bat cu pula peste gura de numa'-numa'.

26 Comments:

Anonymous Anonim said...

o iubesti atat de tare ca te pregatesti de pe acum s-o bati cu pula peste gura?

1:04 p.m.  
Blogger Mel said...

nu-mi venea sa cred cat de diferit este scris postul pana cand am ajuns la final..bravo

9:49 p.m.  
Blogger Unknown said...

"If You Have A Cross To Bear You May As Well Use It As A Crutch" (Moloko)

10:58 p.m.  
Anonymous Anonim said...

incredibil:)) am ibucnit in ras spasmostic fara sa pot sa opresc cateva zeci de secunde:)

6:27 a.m.  
Anonymous Anonim said...

incredibl:) bv:)

6:28 a.m.  
Anonymous Anonim said...

:))) in timp ce citeam m-am zis:
:ia, stai! ceva nu e in regula aici! " mi s-a elucidat la final, insa:))

8:33 a.m.  
Anonymous Anonim said...

te doare pastravu!!super tare

1:24 p.m.  
Anonymous Anonim said...

O bati cu pula peste cu gura si, culmea, s-ar putea chiar sa-i placa. (pur si simplu, fara nicio aluzie misogina)

9:43 p.m.  
Blogger muffin said...

genial =)))
ahahahaha=))
marry me
now
pwease?
ahahaha=))

11:10 p.m.  
Blogger rogue said...

sunt io singura persoana careia nu i se pare socanta ultima fraza?asta in contextul in care este vorba despre tine,desigur.poate daca citeam asta pe blogu lu chirila ma socam sau ceva, dar asa...I don't see what the fuss is all about:))

12:17 p.m.  
Blogger Eva said...

Da, intr-adevar, voi barbatii aveti o arma alba (sau neagra) la purtator si "pentru ca rar se intampla sa merit sa te aud si inca si mai rar sa te inteleg" si "ma simt mic si dezonorat", scoateti arma si va faceti dreptate, ce p**a voastra? Cu siguranta n-am dreptate, nu-i asa dle Woland?

3:30 p.m.  
Blogger Woland said...

da' poti sa zici pula, sa stii, nu-i nevoie de stelute ca noi aici nu suntem pudici. si nu, eu nu-mi fac dreptate cu arma in mana. face ea singura.

4:04 p.m.  
Blogger Unknown said...

Cred ca nu e nevoie nici de cenzura dar nici de extaz cand vezi cuvantul pula. Vad ca intre timp ai primit si niste felatii virtuale - asadar felicitari ca ai pus pula la bataie.

Cred ca si femeia poate spune la randul ei ca multi au vrut sa o bata cu pula peste gura dar putini au fost in stare sa o faca cum trebuie. Pula trece si femeia ramane, cel putin din perspectiva ei, a femeii. Si e ciudata de inflexibil ca nu te-ai gandit la asta, in ciuda faptului ca esti barbat.

Illusionist Extraordinnaire, pula is overrated.

6:50 p.m.  
Blogger Woland said...

n-are cum sa fie overrated. pula e un stil de viata, indiferent de barbatul de care e atasata.

10:48 p.m.  
Blogger Unknown said...

nu cred in stil de viata. e prea reductiv. credeam ca asta vrei sa spui si tu

11:11 p.m.  
Blogger Pinky said...

vorba 'ceea.. crezi ce vrea pula ta, nu-ti daram eu visele.

9:12 a.m.  
Blogger Charlie said...

"Pula e un stil de viata"? Nu prea cred ... Poate doar un cuvant incarcat cu un simbolism putin cam uzat, dar in nici un caz un element personal definitoriu. Iar daca ar fi, cred ca am vorbi de o existenta cam trista, nu crezi?

10:44 a.m.  
Blogger Woland said...

nu, nu cred. cred, insa, ca e o diferenta mare intre oamenii care scriu pula si cei care scriu p**a.

12:36 p.m.  
Blogger Eva said...

Si care, ma rog frumos, ar fi marea diferenta, in opinia ta? Nu ma simt absolut deloc obligata sa justific ceea ce am scris (sau mai bine zis cum am scris), dar daca tot insisti pe tema asta, poftim: replica "ce pula voastra" (e bine?) nu-mi apartinea, era spusa de voi, acei barbati care dati cu pula in stanga si-n dreapta ca si cand ar reprezenta instrumentul suprem de manifestare, si din acest motiv, ca sa ma detasez de expresia in sine, am preferat sa nu o scriu direct.

2:06 p.m.  
Blogger Woland said...

eu nu dau cu pula in stanga si in dreapta, e o prezenta rarissima in vocabularul meu cotidian, asa ca nu stiu ce simt barbatii de care vorbesti tu. iar generalizezi aiurea, nu te mai confunda pe tine cu "toate femeile" si pe mine cu "toti barbatii" ca n-are nicio legatura. suntem doi ciudati, cu greu se poate spune ca reprezentam o majoritate.

diferenta e una de curaj, de viziune, de open-mindedness. nu s-o folosesti pe post de semn de punctuatie. ci s-o folosesti cu talc, unde si cand trebuie. pe ea, pe pula.

2:51 p.m.  
Blogger Unknown said...

Pula ca stil de viata, pula ca figura de stil. Si pula ca cel mai frecvent si in acelasi timp enervant tic verbal al romanului. De ce tii asa de mult la ea, pana la urma?

3:01 p.m.  
Blogger Woland said...

pentru ca e a mea. pula mea.

3:03 p.m.  
Blogger rogue said...

"I wish I was special, so fuckin special..":))

Mai lasa-ne cu textele astea cum ca esti ciudat.You're just an arrogant, hyper cerebral motherfucker...so what's up with that?Nici macar ciudat de weekend.Esti un wannabe freak.

8:29 p.m.  
Blogger Woland said...

hai, pisi, nu fi geloasa.

10:20 p.m.  
Blogger rogue said...

Cea mai geloasa din lume pe tzara. Dupa ce iadul o sa inghete, dupa ce Loredana nu o sa o mai imite pe Madonna si dupa ce nu o sa mai fie la moda sa adopti copii ethiopieni, atunci o sa ma vezi pe mine geloasa in privinta ta.
M-am facut inteleasa,iubire?

10:32 p.m.  
Anonymous Anonim said...

:))

acuma mai in serios, nu te prea vad pe tine cu "pula ca un stil de viata". cred ca te referi la o alta categorie.

1:38 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home