Pomana porcului
Pomana porcului este atunci cand niste buni crestini cu +1 skill de macelari cretini despica un porc (mort, eventual) de la gat pana la coaie cu un cutit, il transeaza frumos si mananca "minuturile" preparate ritualic din porcul respectiv chiar acolo, la fata locului, langa cadavru.
Traditie veche romaneasca, semn de civilizatie arhaica si dovada ca oamenii de pe meleagurile astea au stiut sa se simta bine inca din cele mai vechi timpuri. Cam de pe cand altii mai la vest inaltau universitati si catedrale. Dar asta e un fel de pulancur, noi stim ca de fapt ne-am aflat la confluenta apus-rasarit, ca ne-au invadat turcii si nu ne-au lasat sa ne construim asezaminte, cultura si spirit civilizator. Noroc ca ne-au invatat cu sarmaua, rahatul si fututul in cur. Dar divagam.
Ideea era ca pomana porcului e cumva cretin denumita pentru ca pomana nu e a porcului, care cumva e mort si deci, prin logica, i se rupe pula, ci e a vecinilor care n-au porc de taiat si vin la astia care au ca sa bage regulamentar care un sorici, care un carnat, care o maslina, care o bomboana straina. Nici nu se comemoreaza decesul porcului pentru cauza nobila de a umple burtile crestinilor, ci mai degraba se bea bine, se danseaza ritualic in jurul hoitului pe ritmuri de manele, se bate nevasta si, ulterior, se bate vecinul si/sau se violeaza baba din sat pe "fondul consumului excesiv de alcool". Viata la tara. Nu e un roman, e un stil de viata.
Traditia romaneasca cere multe pomeni. A porcului e numai una. Mai sunt pomenile care se dau cand moare cate unul, mai la o nunta, mai la o cumetrie, o pomana merge la orice ocazie. C-asa-i crestineste.
Probabil tot crestineste e sa ceri pomana si de la stat. Sa ai permis de conducere si certificat de orb in acelasi timp, de exemplu. Sa tragi repede-repede o nunta pentru 200 de euro sau cate-un plod din doi in doi ani pentru 8 milioane. Cand vrea pula ta, sa mai faci si cate-o greva sa mai vina niste pomana extra. Mai o campanie electorala, mai o lipeala de afise, mai o mana intinsa cu o icoana la un colt de strada. Pomana e un fenomen cultural si social.
N-are rost sa ne cacam pe noi s-o numim filantropie, caritate sau pur si simplu mila. Cel care da, da ca sa arate ca are. Cel care cere, cere pentru ca asa e cel mai comod. Atunci cand nu e un instrument de a etala un statut, pomana e o tactica de a fenta munca, efortul, perspiratia sau trezitul de dimineata.
In conditiile astea, aproape ca nici nu mai e de mirare faptul ca si cei care ne conduc au decis, la vremuri de restriste, sa institutionalizeze pomana. Statul a infiintat (sau urmeaza sa infiinteze, who the fuck cares) o institutie publica care sa gestioneze pomenile incasate de la cetatenii cu dare de mana ai patriei. In Romania anului 2010, solutia la o criza economica si sociala profunda se pare ca o reprezinta cersetoria institutionalizata patronata de stat. Pe vremuri, prin apeluri la caritatea publica se construia un Ateneu. Acum se platesc ajutoare orbilor cu carnet de conducere.
Situatiile extreme cer masuri extreme. Strategiile si masurile statului sunt hilare si reflecta niste mentalitati diforme si o imbecilitate feroce. De cateva zile ma tot intreb ce-ar fi mai putin umilitor si compromitator pentru noi ca popor - sa institutionalizam pomana si cersetoria sau sa scoatem oamenii cu forta la munca si sa-i obligam sa puna osul la treaba in loc sa stea cu mana intinsa?
Cand cacatul loveste ventilatorul, toata lumea o sa aiba nevoie disperata de o umbrela. Pentru ca ieftin nu rezista si gratis nu exista.
Traditie veche romaneasca, semn de civilizatie arhaica si dovada ca oamenii de pe meleagurile astea au stiut sa se simta bine inca din cele mai vechi timpuri. Cam de pe cand altii mai la vest inaltau universitati si catedrale. Dar asta e un fel de pulancur, noi stim ca de fapt ne-am aflat la confluenta apus-rasarit, ca ne-au invadat turcii si nu ne-au lasat sa ne construim asezaminte, cultura si spirit civilizator. Noroc ca ne-au invatat cu sarmaua, rahatul si fututul in cur. Dar divagam.
Ideea era ca pomana porcului e cumva cretin denumita pentru ca pomana nu e a porcului, care cumva e mort si deci, prin logica, i se rupe pula, ci e a vecinilor care n-au porc de taiat si vin la astia care au ca sa bage regulamentar care un sorici, care un carnat, care o maslina, care o bomboana straina. Nici nu se comemoreaza decesul porcului pentru cauza nobila de a umple burtile crestinilor, ci mai degraba se bea bine, se danseaza ritualic in jurul hoitului pe ritmuri de manele, se bate nevasta si, ulterior, se bate vecinul si/sau se violeaza baba din sat pe "fondul consumului excesiv de alcool". Viata la tara. Nu e un roman, e un stil de viata.
Traditia romaneasca cere multe pomeni. A porcului e numai una. Mai sunt pomenile care se dau cand moare cate unul, mai la o nunta, mai la o cumetrie, o pomana merge la orice ocazie. C-asa-i crestineste.
Probabil tot crestineste e sa ceri pomana si de la stat. Sa ai permis de conducere si certificat de orb in acelasi timp, de exemplu. Sa tragi repede-repede o nunta pentru 200 de euro sau cate-un plod din doi in doi ani pentru 8 milioane. Cand vrea pula ta, sa mai faci si cate-o greva sa mai vina niste pomana extra. Mai o campanie electorala, mai o lipeala de afise, mai o mana intinsa cu o icoana la un colt de strada. Pomana e un fenomen cultural si social.
N-are rost sa ne cacam pe noi s-o numim filantropie, caritate sau pur si simplu mila. Cel care da, da ca sa arate ca are. Cel care cere, cere pentru ca asa e cel mai comod. Atunci cand nu e un instrument de a etala un statut, pomana e o tactica de a fenta munca, efortul, perspiratia sau trezitul de dimineata.
In conditiile astea, aproape ca nici nu mai e de mirare faptul ca si cei care ne conduc au decis, la vremuri de restriste, sa institutionalizeze pomana. Statul a infiintat (sau urmeaza sa infiinteze, who the fuck cares) o institutie publica care sa gestioneze pomenile incasate de la cetatenii cu dare de mana ai patriei. In Romania anului 2010, solutia la o criza economica si sociala profunda se pare ca o reprezinta cersetoria institutionalizata patronata de stat. Pe vremuri, prin apeluri la caritatea publica se construia un Ateneu. Acum se platesc ajutoare orbilor cu carnet de conducere.
Situatiile extreme cer masuri extreme. Strategiile si masurile statului sunt hilare si reflecta niste mentalitati diforme si o imbecilitate feroce. De cateva zile ma tot intreb ce-ar fi mai putin umilitor si compromitator pentru noi ca popor - sa institutionalizam pomana si cersetoria sau sa scoatem oamenii cu forta la munca si sa-i obligam sa puna osul la treaba in loc sa stea cu mana intinsa?
Cand cacatul loveste ventilatorul, toata lumea o sa aiba nevoie disperata de o umbrela. Pentru ca ieftin nu rezista si gratis nu exista.
6 Comments:
"Cine renunţă la o libertate esenţială pentru o siguranţă temporară, nu merită nici siguranţa, nici libertatea" spunea Franklin, Bejamin Franklin.
Conform acestor spuse răspunsul la întrebarea care te frământă pe tine de ceva timp ar fi că scoaterea oamenilor cu forţa la muncă e mai naşpa.
Eu sunt pentru educarea lor şi asta se poate face prin metoda scăderii salariilor. Oamenii nu mai au cu ce trăi, se trezesc la un moment dat şi se apucă să muncească. Tot un fel de scoatere bu forţa la muncă numai că intervine chestia aia despre care scriseşi în ultimul post.
asa-i lulache...
uoamenii sa fie scosi la munca (apropo, poate ne zici si unde)
si elevii sa presteze niste munca voluntara fortata (esti prea mic :)), nu-i asa.. vorba ta, nu si certitudinea mea ca nu ai fi... dar asta nu mai conteaza... asa ca, conform varstei tale, nu ai de unde sti de saptamanile de munca fortata ale copiilor, adolescentilor si tinerilor din Roamnia comunista)
si cel mai tare punct pe ordinea de zi: ar trebui scosi la munca si pensionarii, nu? ca doar ei duc de rapa tara asta de cacat in care traiesti si tu, si pe care culmea, o mai si imputi degeaba
aica, cat de taran prost sa fii INCAT SA AI CA SINGURA RETETA DE CRIZA MUNCA FORTATA?
MAI NENE, no offense, forta impusa determina un raspuns asemeni...
ma gandesc mai bine sa zici: la munca fortata cu cei care in mod voit produc haos in tara....
da, sunt de acord cu munca la mina pentru bazarica, videanu, boc, udrea... si de ce nu, si cu tine..
muahh, EBA libreta te salut din mers FORTAT.
Pai tot ce ramane de facut e sa vindem umbrele.
Salut,esti interesat de un schimb de link?Daca da trimite-mi un comentariu pe http://itanytime.blogspot.com cu numele si link-ul.
M U I E la iehovisti, mormoni si atei!
Cand eram mic si mergeam al tara mereu ma intrebam ce naiba cauta frate tot satul cand cineva taia un porc, acum stiu: pomanaaaa
Trimiteți un comentariu
<< Home