marți, octombrie 10, 2006

Probleme, Gogule?

La adresa asta se gaseste un blog care ma fascineaza de cateva saptamani. Nu pentru ca mi-ar gadila orgoliul cantitatea nemasurata de prostie care se desfasoara pe-acolo, nici efluviile de imbecilitate care iau cu asalt internetul, ci pentru ca victima acestor torturi intelectuale e o fata care chiar are o idee, dar toti masculii sunt prea ocupati sa fie masculi ca sa priceapa.

Las la o parte razboaiele de gherila dintre anumiti iepurasi si anumite domnisoare si ma gandesc la scopul blog-ului. Confidential, cica eu as fi singurul care s-a prins. Sau printre putinii. Ideea e ca, daca mergem pe firul apei, fie c-o luam in sus sau in jos, ajungem in mod paradoxal in acelasi loc. In orice societate, in functie de gradul ei de evolutie, cele doua sexe beneficiaza de portrete diferite, distincte. Treptat, asperitatile portretelor s-au mai atenuat si azi putem vorbi, cel putin la nivel teoretic, ideatic si legislativ, de o egalitate intre barbati si femei. Imaginarul colectiv nu este, insa, pregatit pentru un asemenea soc ideologic, asa ca omul de rand nu si-a apropriat aceasta viziune "progresista". Omul de rand, recte barbatul de rand, e porc si misogin si bea bere si sparge seminte si se uita la fotbal si ejaculeaza precoce si uita de preludiu si nu spala vasele si se scarpina in buric si face aia si nu face ailalta si tot asa. Si ce daca?

E vorba de-o nuanta. E vorba ca un barbat care are multe amante e un mascul adevarat, iar o femeie care are multi amanti e o curva. E vorba ca daca rasturnam un pic tiparul, masculii infierbantati isi cer drepturile cu o vehementa demna de o cauza mai buna. Pune-le o pusca in mana sa-si apere tara, se pisa pe ea. Pune-i in Parlament sa conduca tara, se culca. Spune-le ca o au mica, te omoara. De ce? Pentru ca intr-adevar o au mica si ii irita ca cineva vede prin pantalonii lor Zegna si prin boxerii lor Hugo Boss cat de mica e si le zice asta in fata. De fapt, ce dracu', nu e vorba de-o nuanta, e vorba de marime.

Traducand totul intr-o butada, barbatul are intotdeauna dreptate. Complexele si frustrarile masculine nu sunt cu nimic deosebite de cele feminine. Sunt la fel de innabusite de un orgoliu nemasurat si rabufnesc la fel de penibil in accese de furie, isterie sau bravada. Diferenta e ca femeile stiu sa faca asta intr-un mod diferit, altfel. Si-o asuma si ele asa cum ne-o asumam si noi, sigur, dar un orgoliu feminin ranit nu se va traduce niciodata in pagini intregi de invective. Bunul simt desparte sexele.

Si acum revenim. Ce vrea tanara sa faca? Un manifest. Ce vor ceilalti sa faca? S-o discrediteze. N-are coaie sa apara la nu stiu ce idiotenie de emisiune la radio, deci e clar, e o ratata, o nefututa, o alta proasta care nu vrea decat sa-si faca reclama pe spinarea reputatiei membrilor blogosferei. Bineinteles. Unii vor mai mult, vor s-o cordeasca. OK. Altii, mai cerebrali de felul lor, se prefac ca inteleg. Fals - si ei vor s-o cordeasca, dar au invatat sa faca apel la latura lor sensibila. La ce se reduce totul? La infinite tentative adolescentine de a agata gagici pe mIRC, doar ca acum avem de-a face cu un blog. Ceea ce e nasol e ca Lapusneanul avea dreptate: "Prosti, da' multi..."

22 Comments:

Blogger nihasa said...

E absurd sa crezi sau sa incerci sa egalezi statutul femeii cu cel al barbatului in societate. Egalitatea sexelor e un mare bullshit... pentru exista diferente ... de la cele vizibile la cele mai subtile ... dar exista. Incercand orbeste sa vorbesti de egalitate o dai fie in discriminare fie in discriminare pozitiva. Nu poti sa fii echidistant. Blogul era genial daca vorbea de modificarea statutului femeii in societate. Eu sunt de parere ca nu poti sa realizezi asta discreditand celalalt sex. Nu am citit tot ce a scris pentru ca unele idei erau atat de extreme ( cu rol de a ridica nivelul de awareness - imi scapa momentan cuvantul in ro ) incat nu puteam sa le digerez.

Ii/va urez mult noroc pe viitor in egalizarea sexelor ( aparent asta vreti ) .. aveti o lupta nu tocmai usoara cu generatii intregi de mentalitati intiparite adanc. Eh si poate pe viitor nu o sa`mi mai ignor regula de baza intr`o conversatie " nu intrat intr`o polemica legata de biserica , societate si relatiile interumane ( sa nu zic barbat vs femeie ).

Desi imi mentin ideea ( poate e gresita , poate nu e ) ca modul asta de abordare a acestui manifest este unul care doar genereaza trafic ... dar nu si o constientizare... poate mai degraba o discreditate femeii.

3:46 a.m.  
Blogger nihasa said...

mda ... note to self .. nu mai scrie noaptea tarziu raspunsuri .. pentru ca f**i nitel cam mult gramatica asta :D

3:48 a.m.  
Anonymous Anonim said...

"Trei chestiuni rezultă din cele spuse de Ţugurlan:"

1. eloa este o victima.

Nu prea.. din moment ce 'deaia' este un 'manifest', putem presupune ca fata se astepta, ba chiar cauta raspunsurile violente pt a-si sustine teoria. Pe langa asta, daca dorea sa faca un manifest il troznea intr-o singura bucata declarand clar ce vrea. Asa suna a [filmul/cartea cu tipa care seduce un tocilar si il transforma in baiat cool doar ca sa-l prezinte drept opera de arta la sfarsit de an]. La inceput, dupa primele 2 posturi chiar parea blogul unei tipe cu probleme, dar dupa ce ne-am mai lamurit cum sta treaba am trecut la glume.. inclusiv iepurasul, sper. Cum tu crezi ca toti vrem s-o 'cordim' pe eloa, te anunt ca nimeni nu vrea sa 'cordeasca' femei destepte (da, e desteapta fata, dar metodele ei sunt dubioase). Pt 'cordit' strict, ne dorim blonde proaste pt ca ele nu ne umplu capul cu problemele lor inainte si reprosuri dupa in caz ca nu le-a placut. Daca nu intelegi de ce zic asta, cauta caseta cu Paris Hilton - pt dialoguri!!!


2. Pune-le o pusca in mana sa-si apere tara, se pisa pe ea.

explica. am cuvinte urate in varful degetelor dar dau skip


3. Spune-le ca o au mica, te omoara. De ce? Pentru ca intr-adevar o au mica (...)

breee! toti o avem mica. tu ai vazut cat se intinde chestia aia?




's-o cordeasca'... auzi limbaj pe domnu', bravo, bravo!

3:51 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Deosebit postul asta, mi-au dat lacrimi atit de sincere incit trebuie sa bag Visine ca sa-mi limpezesc globu'.

Totul se reduce la caracter. Iti explic aici pentru ca parte din ce spui ma vizeaza. N-am spus ca-i nefututa, am spus ca n-are singe in instalatie. De ce? Pentru ca am invitat-o sa isi sustina teoriile intr-o discutie. A acceptat, apoi a declinat in chiar ziua emisiunii. Asa cum spuneam, e o chestie de caracter.

La fel cum caractererul ar trebui sa te retina sa comentezi pe adresa cuiva atunci cind ii ceri acelui cuiva sa nu comenteze pe blogul, iar omul se retrage in tacere. Eu sint mai de la munte de felul meu si asa am invatat de la pamintul de sub unghii.

8:48 a.m.  
Blogger Woland said...

din ce spun eu, nimic nu vizeaza pe nimeni decat pe cine se simte. n-am nominalizat pe nici unul dintre voi.

gadjo, limbajul asa-zis academic nu scuza prostia, dar limbajul voit suburban are atuurile si scopurile lui.

nihasa, nu e vorba de egalizarea sexelor, dar macar e bine ca recunosti cat de inguste sunt mentalitatile noilor generatii.

si va mai rog ceva, hai sa nu mai aducem in discutie conceptul de trafic.

10:23 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Ce sanse ar fi avut Eloa daca ar fi acceptat acea invitatie?:) Imagineaza-ti un public format din foarte multi care gandesc intocmai ca tipul care a adresat invitatia, iar el moderand aceasta discutie in asa fel incat tot el sa iasa in avantaj chiar daca saraca fata vine cu argumente solide. Moderatorul ar fi mers la intimidare, pe baza unor mistouri gratuite si tot nu s-ar fi rezolvat ceva. Mi se pare foarte normal sa nu accepte invitatia.

11:08 a.m.  
Anonymous Anonim said...

@Woland
N-ai nominalizat pe nimeni, pentru ca pentru asta ti-ar trebui ceva ce n-ai. Si nu ma refer la organe, ca sa nu interpretezi. O singura data i-a fost facuta o invitatie pe care a acceptat-o, apoi declinat-o, despre care cineva a scris si pe blogul caruia ai avut lipsa de (completeaza cu ce vrei aici) sa comentezi, desi i-ai cerut sa nu comenteze la tine si s-a conformat. Acum nu ma mai conformez, pentru simplul motiv ca am obrazul schimbator in funcite de persoana cu care vorbesc.

@Siempre Contra
Nu eu eram moderatorul. Invitatia i-a fost facuta de un tip care face radio de vreo 20 de ani. Emisiunea era a lui, fara mine acolo; eu doar am constatat o caracteristica a unei persoane care indrazneste sa judece moralitatea altora.

Ce simplu e sa-ti dai cu parerea cind habar n-ai ce vorbesti :))

12:19 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Woland spune clar: "E vorba de-o nuanta."

Voi aterizati de pe blogul fetei aici si continuati ce facei si acolo: aruncati cu pietre. Si mai si deviati spre subiecte ca egalizarea sexelor sau emisiunea de radio. Si daca la inceput era entuziasmata de invitatie si apoi s-a razgandit ce are?

Oricum, observ ca persoanele cu pareri pertinente sunt desfiintate cu fiecare ocazie. Of, ce putini am ramas. Cugetati la asta, ca e zisa frumos de tot: "Bunul simt desparte sexele."

1:02 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Cata, spuneam ca mi-a dat lacrima. De unde rezulta ca am citit. Iar bunul simt e o chestie care tine tot de caracter. Cel putin asa e la mine la tara. PRintre blocuri nu stiu, ca eu abia acum m-am dat jos din copac si-l caut pe Bambi sa-l vinez, vorba unui amic

2:42 p.m.  
Anonymous Anonim said...

ma doare capul si acum de la incercarea de rationare cu madmoazela (de la care astept si acum un sex oral, ca am facut-o celebra).

3:48 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Nihasa, în ce polemică ai intrat tu, Păpuşel? Şi mai ales cu cine?

Gadjo, zici că nu e vorba de "cordit strict". Ăsta ar trebui să sune a compliment? Dar despre ce e vorba, atunci?

Varzollinaire,
"Pentru ca am invitat-o sa isi sustina teoriile intr-o discutie. A acceptat, apoi a declinat in chiar ziua emisiunii. Asa cum spuneam, e o chestie de caracter.
"
Când mama, mă iertaţi, dracului, s-a întâmplat treaba asta? TU m-ai invitat? CÂND? Nu pricep de ce trebuie să minţi în halul ăsta. Singurul tip care m-a invitat a fost moderatorul emisiunii şi n-a pronunţat niciodată vreo posibilă dată pentru posibila emisiune.

zoso, tu să "raţionezi" cu femei cum e curtezana. Cu ea te descurci.

8:08 p.m.  
Anonymous Anonim said...

@ pisi
cind o sa am ceva sa-ti spun direct o sa stii, crede-ma. n-o sa intelegi, dar o sa stii. Pina atunci insa mai ai de invatat. Mult. Sugerez sa inecpi cu analiza frazei, iar cind reusesti sa vezi partea in care am scris ca EU te-am invitat sa-mi comunici si mie. Referirea la tine nu implica in nici un fel persoana mea, nici aici nici in invitatie. Cel putin nu daca e citit in limba in care l-am scris. Cind iti iese neuronul din standby mai citeste, preferabil in apnee ca sa nu-l ocupi cu procesul respiratului.

@woland
E bine cu traficu'? Ca vad ca nu mai ai nimic de comentat. Sa-mi spui daca vrei mai mult de atit, ca-mi place sa-i ajut pe napastuiti.

8:55 p.m.  
Blogger Woland said...

Apollinaire, ai grija ca aici e blog-ul meu, nu al tau. Cu sau fara trafic, conteaza prea putin. Cu cat mai putin, cu atat mai bine, ca oricum nu fac decat sa-mi insir gandurile, nu sa-mi fac reclama. pentru asta folosesc alte metode, mult mai eficiente. Revenind, dat fiind faptul ca e blog-ul meu, te rog sa iti ajustezi tonul in functie de interlocutor, asa cum ai avut curtoazia sa ma informezi ca procedezi si cu obrazu-ti. Daca altii cad ca mustele la ifosele tale de pseudo-intelectual, eu nu. Eu sterg.

9:12 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Varzollinaire, ce e asta, măicuţă?

Apollinaire said...
Deosebit postul asta, mi-au dat lacrimi atit de sincere incit trebuie sa bag Visine ca sa-mi limpezesc globu'.

Totul se reduce la caracter. Iti explic aici pentru ca parte din ce spui ma vizeaza. N-am spus ca-i nefututa, am spus ca n-are singe in instalatie. De ce? Pentru ca am invitat-o sa isi sustina teoriile intr-o discutie. A acceptat, apoi a declinat in chiar ziua emisiunii. Asa cum spuneam, e o chestie de caracter.

La fel cum caractererul ar trebui sa te retina sa comentezi pe adresa cuiva atunci cind ii ceri acelui cuiva sa nu comenteze pe blogul, iar omul se retrage in tacere. Eu sint mai de la munte de felul meu si asa am invatat de la pamintul de sub unghii.

8:48 AM

9:16 p.m.  
Blogger Woland said...

Indicatia de mai sus e valabila pentru toata lumea. I don't take sides, asta e loc de joaca, nu de scandal. Orice reply care ma deranjeaza la retina, indiferent din partea cui vine, va fi sters. De ce? Pentru ca pot.

Rezumatul pentru cei mai putin inteligenti dintre voi - nu va injurati pe blog-ul meu.

9:23 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Apollinaire, daca tot o tragi atat cu bunul simt, da dovada ca ai asa ceva si nu mai jigni in stanga si dreapta. Woland a fost prea baiat pana acum si a avut mult bun simt, dar discutia degenereaza intr-un battle si aici nu e ACEL site al tau de so-called critica sociala. Ce ar mai fi site-ul ala daca nu s-ar discuta de feminism? :))

Ce ar fi rezultat din acea emisiune? Stii foarte bine, ca in nici un caz nu ar fi iesit Eloa in avantaj, moderatorul putand sa fie "in paine" de 100 de ani. Tot ce faceti duce la discreditarea femeii si ai tendinta de a o pune intr-o lumina proasta mereu. Eu nu stiu exact cu ce ti-au gresit femeile, dar e treaba ta. Spui de Ruxi ca nu accepta alte puncte de vedere, ca nu e mai buna ca o extremista care arunca o bomba.. permite-mi sa te contrazic .. nu o cunosti (ca tot vorbim de necunostinta de cauza).. scarpina-te la oo in continuare.. si ramai in ignoranta ta foarte bine deghizata in critica sociala. Daca reusesti sa-ti impresionezi ceata de trepadusi e foarte bine, dar, te anunt ca mai exista si oameni care gandesc in "marea blogosfera" *caugh*.

9:31 p.m.  
Anonymous Anonim said...

@ eloa
Gadjo, zici că nu e vorba de "cordit strict". Ăsta ar trebui să sune a compliment? Dar despre ce e vorba, atunci?

complimentul a fost altul dar oricum, ma bucur ca ti-am atras atentia. :)

eu unu sunt doar curios.. e un fenomen interesant 'blogul' tau si merita urmarit.

va puteti voi oare inchipui ca o persoana e interesata de alta pt altceva decat sex?.. ca asta spune Tugurlan.

auzi, 'noua generatie'. voi sunteti aia, ca probabil sunt mai batran ca voi.

NU fac parte din nici o gasca.. nu's cu apollinaire, nu's cu zoso, nici cu voi nu m-as da (desi imi sunteti mai simpatici ca ailalti). Cercetez zona ca sa stiu in ce ma bag daca ma apuc eu de blogging.. azi inclin sa cred ca nu prea merita efortul. nu-i asa?

:)

@ woland : chiar o arzi urban; in sensul rau. porti conversi?

1:24 a.m.  
Blogger Woland said...

@gadjo
ocazional

11:28 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Woland, renunta la fitele tale de urban, da jos conversii (arde- eventual sau doneaza-i saracilor), lasa-ti creasta jos, scoate-ti ochelarii de soare si pierce-ul ala din coltul gurii, da jos sacoul pe care-l porti peste shirt`ul ala jumate tricou, jumate camasa, renunta la cluburile alea smechere si cobora`te la nivelul nostru vineri, ca doar deh, iesi cu niste gagici :))
Cheers and beers!

2:47 p.m.  
Blogger Woland said...

pai cum, maine nu mergem la Bamboo? Macar la Bonsai...hai va rog frumoooos

*twisted grin*

6:38 p.m.  
Blogger nihasa said...

vai ... pacat ca nu mai e gigelu` ca le zicea el bine despre urbani :D

2:45 p.m.  
Anonymous Avocat drept penal said...

Interesanta abordare

10:27 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home