joi, ianuarie 24, 2008

Luminile orasului

Sa-i vorbesti unui barbat al zilelor noastre despre femei e ca si cum ai vorbi despre funie in casa spanzuratului. Ne-am blazat. Ne insiram deceptiile pe o ata care se lungeste direct proportional cu numarul firelor albe care ne cresc in freza. Nu neaparat iubiri neimpartasite sau alte scenarii cvasi-romantice pe care genul masculin le poarta in carca de cateva secole, oricum romantismul a murit, ci pur si simplu asteptari inselate, incredere tradata si asa mai departe. Doar o femeie a putut, poate si va putea sa ne faca mai mult rau decat noi insine, iar comentariul asta n-are nimic misogin in el.

Situatia e-n felul urmator. Orice barbat pe care-l iei, il cureti de praf, il stergi de muci si de gelul din creieri, ii inlocuiesti incaltarile murdare sau dubioase cu ceva decent, ii tai parul din nas si din urechi si obtii aproximativ acelasi lucru pe care l-ai avut initial - un barbat. Mai putin adecvat dupa anumite standarde, mai gustos si hranitor dupa altele, dar, esential, e un barbat. Ia o femeie, da-i jos sulemeneala de pe fata, carpele din spinare, bling bling-ul aferent si toate celelalte artificii femeiesti pe care le cunoastem deja si obtii acelasi lucru pe care l-ai avut initial - o femeie. Mai putin adecvata dupa majoritatea standardelor, tolerabila dupa altele. Nu mai exista in ziua de azi barbati potriviti si femei potrivite, sau, cel putin, se pare ca nimeni nu mai cauta asa ceva.

Trei sferturi dintre barbati vor sa se futa si cam atat. Femeile nu sunt de luat in serios si, pardon sa am, nici ele nu prea vor sa fie luate in serios, ca altfel s-ar despuia de hainele standard dupa care le identificam drept femei, adica blugii trei sferturi indesati in cizmele sub genunchi, mijlocul gol si geanta enorma agatata de umar. Ar renunta la ciocolata + savarine + bomboane + comedii romantice + bocete stridente + iar a uitat de aniversarea noastra de 6 saptamani nenorocitu'. Ar scapa de obsesiile lor infinite care graviteaza intre "fata, ai vazut-o p-aia ce misto e machiata?!" si "ce masina bengoasa si-a luat gagiul!". Cum sa iei in serios asa ceva? Exista si opusul. Femeile care n-au nimic din ce-am zis mai sus, au in schimb acnee, mustati, par pe cur, ochelari grosi, par unsuros si haine demodate. Cum sa iei in serios asa ceva? Bucata de branza de la capatul labirintului se afla, dupa un obicei prost, dar consacrat din timpuri imemoriale, undeva la mijloc. Ti-ar placea sa se imbrace misto, sa se aranjeze pentru tine (ca doar esti un mare macho, ce pula mea), sa fie simpatica si sociabila, dar sa nu fie complet idioata, sa nu te faca ras peste tot pe unde o duci, sa nu mai mestece dracului non-stop la guma aia, sa nu mai vorbeasca asa tare la telefon, sa nu-si mai bage pula pen' ca, vorba aia, n-are, si asa mai departe.

Sfertul masculin care ne-a ramas la socoteala nici nu vrea s-auda, nici de unele, nici de altele. Veveritele il pun in dificultate cu exuberanta lor sau, in cel mai rau caz, nu-si permite. Tocilarele il pun in dificultate cu inteligenta lor sau, in cel mai rau caz, e prea orgolios. Asa ca mai bine sambata seara egal home delivery pizza plus laba plus american pie 6 in cartierul acestui sfert al populatiei purtatoare de penis.

Barbatii care vor altceva, care vor ceva mai special, sunt cantitate neglijabila. Mi-am permis in ultimii ani o groaza de chestii care ar putea fi considerate excentrice. Am vrut, de exemplu, sa fut o grasa. Am vrut sa fut una pe la 30 de ani. Un fotomodel sau o tocilara. Problema e ca, desi poate un pic prematur, am cautat sa fac cu fiecare un exercitiu de imaginatie. M-am imaginat insurat cu fiecare dintre ele. Am fost cat se poate de corect din punct de vedere politic si le-am socotit avantaje si dezavantaje. Grasa facea mancare intr-un mare fel si nu era catusi de putin proasta, dar, privind femeia intr-un mod absolut misogin ca un accesoriu, era ca si cum as fi purtat adidasi Didibao. MILF-a era foarte misto ca persoana, dar lunga ei agonie sentimentala de X ani si X+1 relatii ratate o facuse mai mult decat susceptibila de a uita sa-si ia pastila intr-o buna zi. Revistele pentru barbati m-au invatat sa adulmec fuste de fotomodele, sa pipai tate de fotomodele, sa ciupesc cururi de fotomodele, dar niciuna nu m-a pregatit pentru delirul intelectual care avea sa urmeze - deschidea gura doar ca sa soarba din cocktail si sa ma intrebe daca am chef sa mi-o suga. Tocilara cu atat mai mult o solutie - sa ma scarpin in cur ca fapt divers, ar putea fi distractiv, dar sa ma scarpin in cur gandindu-ma cine mama dracu' a scris un cacat de poezie obscura in 1941, cand lumea mai repede punea mana pe pusca decat pe stilou, e aproape deprimant si e cu siguranta motiv de distribuit papuci.

In mod evident barbatul din ziua de azi cauta o femeie buna. Bunatatea femeii se apreciaza cat de subiectiv este omeneste posibil, dupa criterii care se pot exprima in centimetri, in kilograme, in numar de cuvinte citite pe minut, in kilograme de carne preparabile intr-o ora si asa mai departe. Gunoiul unuia e comoara altuia si tot asa, schimbam femeile intre noi pana cand gasim ceva care ni se pare potrivit. Care nu urla, care nu plange, care nu e mereu deprimata ca o carpa de spalat pe jos, care nu ne face de ras la petrecerile de Craciun de la firma, care asculta aceeasi muzica pe care o agream si noi, care se uita la aceleasi filme ca si noi, care face cutare, care nu face cutare, in fine, care e un fel de noi cu mai putin par, cu tate si, evident, pizda, care nu ragaie si care are o respiratie tolerabila dimineata.

Si asa mai departe pana ajungem la 30 de ani si, cand ne vin iz acru de andropauza in nari si dureri de spate dupa sex, ne insuram, turnam plozii corespunzatori si traim fericiti pana la adanci batraneti. As vrea sa existe o concluzie la toata chestia asta. M-am gandit la toate astea azi in troleibuz in timp ce ma uitam la un grup de trei prietene: una, rockerita, machiata cu negru, imbracata un negru si tot tacamul, alta, emo, cu freza ciudata, insigne, conversi si alte accesorii adecvate, iar a treia, platinata, fusta scurta, ciorapi plasa, manelista pana in varful parului pubian. Toate trei radeau, glumeau si pareau prietene foarte bune si m-am intrebat cand dracu' s-au maturizat pustoaicele astea indeajuns de mult incat sa nu mai lase diferentele de haine si muzica sa ridice ziduri impenetrabile intre ele. Cel mai probabil nu exista femeia perfecta, dar cu siguranta exista femeia perfecta pentru fiecare dintre noi.

Pana atunci, sex, red bull si cafea tare sub neoanele stridente din Bucurestiul nostru de plastic.

24 Comments:

Blogger Mikidos said...

Vai de mine domnule, dar ce ganduri ne-ati impartasit astazi..Ti-ai pus problema ca o femeie cum iti trebuie nu exista? Ca de fapt indiferent ce avem suntem o rasa de nemultumiti si mereu cautam altceva?!Hai sa iti zica una batrana cum e treaba. Ce vrei tu am vrut si eu si vrem toti. Eu am vrut un tip care sa faca si sa dreaga si sa fie si sa ma si sa nu ma..si tot asa. Ce crezi? Am avut un om care a fost fix cum mi-am dorit. Dar nu era destul de bun. Apoi am cautat unul care sa nu aiba ce a avut primul, dar sa aiba altceva. Si daca se poate sa aiba totusi ceva bun din primul. In fine..Concluzia este: nimic nu este niciodata destul de bun. Si da! Faci 30 de ani, te mariti/insori cu unul/una (ca sa ii impaci pe ai tai si sa intri in rand cu lumea) torni niste copii si apoi scrii o viata povesti despre ce ai fi putut sa faci. Rahat.. ma scuzati ca am intervenit. (Te-ai culcat cu o grasa doar for fun?!Hmmm..) O sa cresti si sexul asta nu va mai parea important..

1:06 p.m.  
Blogger runbaby said...

rationamentele tale sunt corecte, ca de obicei, sufletul complet absent/ingropat, asijderea :).

2:22 p.m.  
Blogger io-n Dushu Tau! said...

trist..si adevarat..si trist..si adevarat :| chestia e ca multi au incetat sa mai caute...si se multumesc cu nimic si plastice pe post de parteneri...

3:14 p.m.  
Blogger Woland said...

sufletu-i un moft :))

6:02 p.m.  
Anonymous Anonim said...

woland, da' fomeile sunt de mai multe feluri, nu doar cu aspect de feministe (sper sa nu-mi iau cateva sutiene pe ochi) sau curve :))

8:00 p.m.  
Blogger Woland said...

evident, dar majoritatea intra intr-una din cele doua categorii. alea de la mijloc ma interesau pe mine, iar intrebarea era daca "numai" pe mine :)

8:06 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Cine imparte femeile si barbatii in categorii si procente sigur face parte dintr-o categorie de rahat. Nu mi-a facut rau nicio femeie pana acum, numai bine. Asta oricum nu tine de ea, tine de mine. Se pare ca meriti sex, red bull, cafea moale, grase, fotomodele, mame, bunici manelare, pitipoance.

10:34 a.m.  
Blogger Woland said...

daca nu ti-a facut rau nicio femeie pana acum, inseamna ca n-ai cunoscut nicio femeie. femeile nu sunt acelasi lucru cu fetele.

asta nu tine de ea, tine de tine? ratiune vs. sentimente? fugi, ba, d-acilea!

12:24 p.m.  
Anonymous Anonim said...

si eu care credeam că ţopăi indrăgostit pe aici...scriai mai demult de fata aia care punea punct după propoziţii şi pe mess :-<
lasă că-ţi ai cititoarele, şi cu toată stima şi respectul am scris cu diacritice (mi-a luat circa 15 min)

3:12 p.m.  
Anonymous Anonim said...

de acord...numai ca se zice manelara nu manelista

6:35 p.m.  
Blogger Woland said...

briosho, fata aia care pune punct dupa propozitii si pe mess...she's here and she might be here to stay ;)

10:29 p.m.  
Anonymous Anonim said...

congratulationes y mucho suerte :D

3:33 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Excelent scris. As avea mai multe de zis, dar nu e momentul.
E o mare bucurie ca cineva care scrie asa exista in realitate. Si e frumos ca impartim acelasi oras.
Bonne chance, senor!

12:42 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Femeile au creierul cu 10% mai mic, demonstrat stiintific. Deci nu te mai strofoca :)

3:55 p.m.  
Anonymous Anonim said...

mda...poate intr-o zi nu o sa mai cataloghezi oamenii, nu suntem toatefacute dupa tipare, nici barbatii nu sunt, nu vad rostul unor asemenea supozitii. singura chestie interesanta din postul asta mi sa parut sfarsitul cu cele 3 pustoaice....mai gandeste-te...

4:21 p.m.  
Anonymous Anonim said...

inc-un frustrat...

5:01 p.m.  
Blogger Sorin PAVEL said...

Acest comentariu a fost eliminat de autor.

5:08 p.m.  
Anonymous Anonim said...

eu zic ca ar trebui s-o lasi pe lili sa experimenteze pathosul distantei, si sa concepi posturi de gen, ca vad ca lumea face posta categoria asta de subiecte. oricum discutia se genereaza in jurul unui catch 22, dar hei, paradoxal tie-ti creste cota :) good for you

5:49 p.m.  
Anonymous Anonim said...

mai du-te-n mortii ma-tii de dobitoc.

6:06 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Mi-a placut insemnarea. Frustrat? Dobitoc? Nu prea cred. De altfel, am simtit de atatea ori aceleasi lucruri incat daca aprecierile de mai sus ar fi adevarate as putea fi etichetata la fel. Cautam cu totii aceea categorie "de mijloc", nici prea-prea, nici foarte-foarte, dar totusi destul de extraordinar(a) incat sa ne dea pe spate atat la figurat cat si la propriu. E greu. Mie, cel putin, imi e greu. Sunt inalta, blonda, am ochi albastri si un IQ complet neasortat de 134 (sustinut de realizari academice)... Nu e un anunt matrimonial. Vreau doar sa spun ca jocul asta e dificil indiferent de unde il privesti. Mi s-a intamplat, nu o data, sa ma prefac (instinctiv) mai "modesta" dpdv al cunostintelor. Am pus intrebari naive doar pentru ca ei sa se simta bine ca imi pot explica ceva. Iar apoi mi-am dat seama ca nu e ok si am pus capat. Dar ideea e ca te inteleg...sau cel putin asa cred. Hei, nu a spus nimeni ca va fi usor.

6:58 p.m.  
Blogger Woland said...

@nyx
mie-mi place cand imi posteste lumea textele. imi dispare sentimentul de inutilitate. e oarecum satisfacator chiar si sa vad ca scot un imbecil din amorteala-i caracteristica indeajuns incat sa ma injure.

@dianna
tuturor ne place sa credem ca iesim din tipare sau ca suntem originali in felul nostru orgolios, narcisiac si cu un oarecare iz de masturbare. we don't. we're not.

@laura
imi place ca privesti totul ca pe un joc. probabil ca e cea mai sanatoasa si, evident, cea mai distractiva abordare :)

9:37 p.m.  
Anonymous Anonim said...

duhneste a condescendenta.vezi doamne ce inteligenti,simpatici,originali/neintelesi si patrunsi in modestia noastra altruista suntem.vorbeam de domnisoara neasortata.domnilor,nu va mai purtati povara cu atata ostentatie.marinimia voastra fatarnica ma scarbeste

10:43 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Stau de vreo 30 de secunde in fata monitorului si zambesc. Modesta sau originala (la modul fortat) nu cred ca sunt. In rest, e discutabil si nu e cazul sa detaliez. E interesant, totusi, cat de repede te poti trezi nu cu una, ci chiar mai multe etichete pe frunte. In fine...mi-a placut post-ul, mi s-a parut ca am inteles cate ceva din el si pana la urma asta conteaza.

8:27 a.m.  
Anonymous Anonim said...

problema este ca nu toti sunt la fel, ok? unii sunt mai tari altii mai putin tari. si io ma consideram super tare dpdv al faptului ca nu prea amestecam sentimentele intre ele. a fost de ajuns sa intalnesc persoana potrivita si am clacat. am fost si inca mai sunt praf. nu pot nici acum sa cred ca mi-am furat-o in halul ala. ma rog, important este ca nu poti sa nu te gandesti:"ce-ar fi fost daca alegeam altfel". nu ai cum, este omeneste. numai ca nu trebuie sa te lasi prada disperarii daca ajungi cumva la o concluzie care nu-ti face placere. un prieten de-al meu spunea: unele lucruri le alegi odata-n viata...

10:25 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home